måndag 15 juni 2009

Viljestyrka!


“Det finns ingenting som heter Försöka; bara Göra”

Cecilia berättade att hon har gått ut med en man under en längre period nu, och att han är en trevlig man. Hon fortsätter: -men jag känner inte sådär jättestarkt för honom. Jag berättade för min väninna att jag skulle jobba på förhållandet och försöka få det att funka, och hon frågade mig: -”Varför ska du göra det? Varför skulle du vilja vara i en relation som du är tvungen att Jobba med, för att öh få den att fungera? Antingen är du motiverad eller så är du inte. – Att bara försöka skapar ingen bra energi och definitivt ingen Juice i en relation!
Om du upplever en viss tröghet eller besvärlighet är det bara för att du rör dig motUniversums lagar och din utsatta plan, istället för med den. Universums vilja är den enklaste och minst ansträngande av alla, och det är DEN som är den mest effektiva. Vi upplever störst kraft när vi vågar kliva ur vägen och låter universums kraft och vilja flöda genom oss. Vi blir kraftlösa när vi försöker utföra någonting annat än det universum vill ska gälla.

De flesta människor möter sin inneboende kraft på ett ganska självdestruktivt sätt. Antalet brutna nyårlöften vittnar bara om det faktum att den personliga viljestyrkan är ynklig. Äkta viljestyrka innebär att du banar din egen väg genom universum genom att surfa på kraftvågen som finns där naturligt för dig, snarare än vad du själv alltför många gånger försöker vrida och vända det till. Universum vilja är hälsa, frihet, välstånd och glädje. Hur mycket kraft väljer du att själv lägga på det som universum istället banar väg för?


Istället för att använda din vilja att bekämpa en uppförsbacke och kampen mot ett gigantiskt monster, använd den istället för att må bra och till din egen fördel. Du kan vara mycket aktiv och effektiv i att skapa och förändra världen som du vill ha den, utan att bära på den stora bördan alldeles själv. Acceptera det stöd och den uppbackning du får från universum och kliv in i flowet en gång för alla.

Jag är i flowet med Universums vilja och kraft. Jag litar att Universum hjälper mig med det jag inte kan göra själv.

Universums vilja är enkel och kraftfull. Jag är i dess flow NU!