tisdag 16 juni 2009

Skapa din egen Framtid!


Skapa din egen Framtid.

Framtiden tillhör dem som tror på magin i sina drömmar.På en restaurang, lade jag märke till ett par som avnjöt ett mycket välsmakande vitlöksbröd. När jag frågade servitrisen om en beställning av samma bröd, svarade hon, ”Jag är ledsen”, men vitlökstoasten kommer endast tillsammans med huvudrätten”. “Skulle det vara möjligt att enbart beställa detta?” fortsatte jag.Hon såg förbryllad ut. “Jag vet inte om det någonsin gjorts, herrn.”“Då kanske detta är vår möjlighet att ändra historien och skapa en ny framtid”, föreslog jag. Hon log, gick in i köket och kom snart tillbaka med en varm och nygräddad vitlökstoast - en historisk dag för Restaurangen!

Vi kan förändra våra liv genom att förändra vårt sätt att tänka på möjligheterna. Vi är benägna att se bilden av vår framtid som en förlängning av vårt förflutna, och det finns ingen garanti för att vår framtid kommer att bli någonting ens i närheten av det som var tidigare. Karaktären av en medveten förändring är att frisläppa ett gammalt trossystem, och ersätta den med en ny och bättre.
Precis när du tror att du vet allt, kommer livet och säger “Här vill jag visa dig ett ännu större universum!” Tack gode Gud att vi inte vet allt, för om vi hade gjort det, skulle vi vara i trubbel, eftersom det mesta av vad vi vet har gjort oss begränsade. Var tacksam över att universum är villig att ta bort din benägenhet till begränsade tankar och möjligheter och istället ersätta dessa med ett större medvetande.

Det är viktigt att släppa tankar och förväntningar som är baserade på tidigare erfarenheter och istället våga släppa in en större och bättre framtid.
Öppna upp för en större och bättre framtid. Lev i den värld som är totalt obegränsad och betydligt större än du kan föreställa dig!