måndag 15 juni 2009

Välsignade Avbrott...

Välsignade avbrott

Livet är det som sker medan du gör andra planer –John Lennon

Filmen The Accidental Tourist berättar om en känslomässigt sårad människa som stänger av sitt hjärta efter att ha förlorat sitt barn. Fastän Macon Leary (spelas av William Hurt) är en välkänd och mycket omtyckt författare känner han sig ensam och i desperat behov av kärlek. Han träffar en korkad ung dam (Geena Davis) som, tillsammans med hennes son, bjuder in honom till livet. Först gör han motstånd, men inser snart att hon inte är ett hot, utan hans frälsning.

”Jag brukade ha för vana att bli irriterad när någon ruckade på mina rutiner”, berättade en vän till mig, ”men sedan upptäckte jag att de bästa delarna av dagen är just avbrotten.”

Tack gode gud för att du ibland blir avbruten i dina planer. Om någonting oundvikligt dyker upp, försök att se gåvan i det. Överväg möjligheten att just den här personen eller händelsen har kommit till dig enbart för att bistå och bidra med någonting gott i ditt liv. Du kanske blir tvungen att öppna upp ditt hjärta mer, stå upp för någonting du tror på, eller ta en helt annan riktning som i slutändan kommer att vara mer meningsfull än den du var på väg i från början. Det finns inga olyckshändelser – bara möjligheter att utforska ett allt större Universum.

Hjälp mig att vara öppen till möjligheterna att lära mig mer om mig själv. Låt mig bli medveten om att alla de personer eller händelser som kommer in i mitt liv kommer för att lära mig någonting, och ge mig kraft och inspiration att göra de saker jag älskar.

Jag tillåter Universums plan att ersätta min. Jag hittar meningen i varje möte, relation och erfarenhet.