tisdag 16 juni 2009

Detox-start imorgon!

I morgon bitti säger det PANG (!) och med detta går starten av min Detox! Den kommer att vara mellan två-tre veckor from now on!!

Resultatet från Naturläkaren och Kinesologen Lars-Eric Johanssons undersökning på mig (utan att gå in alltför mycket på detaljer) visade ett överskott av Candida samt tillstymmelser till inflammationer. Mina egna teorier kring Candida beror helt klart en hel del på stress som ju lätt påverkar denna lilla eländiga svamp att sprida sig. Min utmaning under detoxen är att Coola ner mig, ta bort allt socker och äta lätt, detoxande mat, men med en viss tyngd eftersom jag är en typisk Vata type.
Vata-typer och jag mår bra av mer protein, men alltför mycket av detta kommer samtidigt att slow down detoxen så jag kommer att basera proteinet mestadels på groddar, hampaprotein, ärtprotein och viss del rå fisk. Nu blir det bort med all havremjölk och uteslutande mandel- och paranötsmjölk, alternerat med smothies på té och/eller vatten. Pau-d-arco té kommer att bli en en nyckelingrediens för mig, dels för candidan men även för dess otroligt healande och anti-inflammatoriska egenskaper. Man riktigt känner hur bra det är för kroppen när man dricket det!!

I skrivande stund dricker jag en hampaprotein-shake och tack gode gud för att de finns! De är helt perfekta med sitt proteininnehåll, superfoodblandning och den mättande känsla den ger tack vare det höga fiberinnehållet.Ha en härlig kväll! Själv ska jag alldeles snart lämna kontoret Det kommer lätt att bli tidiga mornar och sena kvällar för min del nu när jag sitteri en supertajt tidnings deadline mot slutet av denna månad

“Förutom våra egna tankar finns det ingenting som vi har full makt över”