måndag 15 juni 2009

DU har alltid svaret själv!


Svaret på frågan

 

Gå till ditt hjärta, knacka på och fråga vad Det verkligen Vet.

 

”Jag dejtar två män som både har friat till mig. Vilken ska jag gifta mig med?” frågade kvinnan Dr Norman Vincent Peale, författare till den klassiska boken The Power of Positive Thinking.

”Ingen av dem”, svarade han med sin skrovliga röst.

”Hur kan du säga så?”

”Eftersom du inte är kär i någon av dem.”

”Hur vet du det?”

”Om du var, skulle du inte fråga mig vem du skall gifta dig med, ditt hjärta skulle tala till dig direkt.”

 

Som de andliga varelser vi är, innehar vi även den kunskap vi behöver om allt det som är rätt och sant för oss. När som helst kan vi vända oss inåt för vägledning och få svar på vilket nästa steg vi skall ta för att gå vidare i livet. Andra kan upplysa eller påminna oss om vad vi redan vet, men de kan inte ge oss något vi inte redan har. En coach är någon som lånar din klocka för att berätta för dig vad klockan är. Det enda som är mer värdefullt än en bra coach är förmågan att kunna läsa din egen klocka.

Experimentera med att bara göra saker och aktiviteter som hela du vill. Att gå in i någonting halvhjärtat kommer bara att leda till ett halvhjärtat resultat. Om du tvivlar ska du inte försöka förbigå dina tvivel. Lägg istället ut dem på bordet, och titta på dem i ljuset. Om du uppriktigt ber om svar, kommer dina tvivel att antingen avslöja sig och visa sig vara viktiga faktorer att ta itu med, eller så kommer de att lösas upp och ge vika för fullt engagemang. Mao, Gör det med hela din själ, eller gör det inte alls.

 

Jag vänder mig inåt för svar.

Jag vet mitt allra bästa.