måndag 10 augusti 2009

What a lovely Morning...;-)

GoMorron, och välkommen till en underbar dag!

I morse var det minsann spring i benen och jag begav mig ut på en härlig löptur i Hagaparken för att möta dagen och ladda för de aktiviteter och projekt som komma skall. Det är helt sjukt vilken energi jag har. De små löpturerna jag gör i stort sett varje morgon skapar en daglig "egen-tid" för visualisering, affirmering och planering - fantastiskt effektivt!! Efteråt blev de cell-återhämtning med färskpressad green juice och nu sitter jag och jobbar järnet. Det är en grym känsla att känna sig stark, effektiv och fokuserad, och jag skulle aldrig känna såhär om det inte vore för att jag tog hand om den fysiska och mentala biten ordentligt.

Ulf Bengtsson, grundare av World class, och en vän till mig, kunde inte ha sagt det bättre när han berättade sin syn på världen. Han menar på att vi lever i två parallella världar, den fysiska och den andliga, och det gäller att kunna leva dessa två världar parallellt med varandra där du med med tankar, visualisering, reflektion och meditation tar med dig dina målbilder för att göra verklighet av dem i den fysiska världen. Ta ner en tanke eller en dröm som du har och gör den verklig. 
Jag tror att den stora skillnaden mellan oss människor och djuren samt att vi faktiskt får chansen att komma ner på jorden är:
1. Att vi är kreativa och kan tänka logiskt.
2. Att vi har möjlighet att skapa någonting verkligt ur våra drömmar.

Jag tror det är viktigt att ha det här resonemanget med sig någonstans i huvudet så att livet inte bara rinner iväg utan att man faktiskt strävar mot det destiny som man har här på jorden. Alla har vi någonting som vi skall fullfölja och uppnå. Det gäller att finna sin passion och agera fullt ut! Det finns ingenting som är omöjligt och att kunna känna den kraften så stark, att det faktiskt är Du och ingen annan som sätter reglerna för ditt liv, är någonting Magiskt! 

Universum kretsar ständigt kring Dig och kommer att svara på ALLT du sänder ut. Det är lagen om Attraktion som möter dig med samma frekvenser som du sänder ut.  Vår hjärna är som en radio, med olika program / radiofrekvenser. Beroende på vilken kanal du ställer in, kommer ditt program (eller Matrix) att ställas in därefter. Så, välj dina tankar och önskningar noga, eftersom effekten kan bli enorm ;-) 

Nu ska jag jobba vidare! Min semester är inte slut och kommer aldrig att ta slut, men istället riktas den större delen av energin bort FRÅN stränder och lata dagar i solen MOT projekt, planering, resultat och avslut ;-)

"Where attention goes - energy flows"
Live your Life in Abundance!