tisdag 18 augusti 2009

Raw Almond Butter - Best of the Best!!

Jaha, då är jag ganska precis hemkommen från Gotland, och i skrivande stund har den blå mörka himlen hunnit ersättas av en saftig regnbåge ;-) Nu ska jag sätta mig och jobba lite för att sedan bege mig ut och bekanta mig med betongen igen, haha...Skämt åsidor så ska jag ta en ljuvlig regnbågsprommis för att se om någonting nytt och spännande har äntrat butikerna, och då syftar jag främst till ansiktspeeling och skönhetsprodukter men även hälsohyllorna ;-)

Nu är det dax för ett av mina favorit-mellanmål - Äntligen - som jag har längtat hem bara för att få doppa sleven (...den stora) i mandelpastan och kleta på celleristix, det är bara sååå gott! Här gäller det dock att få tag i riktigt Raw mandelpasta. Skillnaden i den jmf med alla som säljs i vanlig butik är att de fröna/nötterna är rostade och resultatet blir en hårdare, mer svårsmält pasta. Det är en enorm skillnad på Raw Tahini och de du kan hitta i butik, ex Kung Markattas som ju innehåller rostade frön. Dessa går inte ens att jmf med de som är helt Raw - snacka om att vara petig och enbart kräva det bästa, OCH det är Jag i ett nötskal, haha. Vem vill gå tillbaka till någonting sämre när man en gång har testat det som är bättre!? Not me ;-)

Spana in de fantastiska nötsmören i shoppen på hemsidan http://rawfood.jetshop.se/och ha en fantastisk dag fylld av energi och magi...

Aloha!