tisdag 11 augusti 2009

Alkaliskt vatten!


Ser vi till historien och granskar framtidstrender är jag övertygad om att Vatten kommer att bli en av de avgörande faktorerna för mänsklighetens överlevnad (och kom ihåg att det var här du läste det först). Kvalitén på vatten blir allt sämre och detta i kombination med hur vi människor hanterar mat så har jag svårt att se att resultatet skulle bli allt annat katastrof. Visst, kanske inte just nu, men som världen ser ut just nu och den framfart vi har så kan det mycket väl bli så.

Jag har tidigare pratat om vikten av Alkalisk mat för hälsan. Även om du lever på en Rawfood-diet så innebär inte det automatiskt att du äter rätt, tvärtom så gör många nyblivna Rawfood-entusiaster just det misstaget att äta för mycket frukt och fett (färsk och torkad frukt samt nötter, frön och avocado) och även de kan sälla till obalanser i kroppen. Man måste balansera upp det med greens som är alkaliskt, dvs Gröna bladgrönsaker (spenat ruccola, grönkål, celleri etc). 
Har du balansen så kommer du definitivt att känna det ;-) Jag kommer att berätta lite mer om Alkalisk Mat framöver och ETT ENKELT TIPS för att få in mer alkaliskt i kroppen är att ha en härlig vattenkaraff i kylen som får dra i gurka, citron/lime, celleri, hallon och eller mynta. Dricker du några glas av det här alkaliska vattnet så gör du mycket för kroppen och den tid du lägger ner är ingen alls!! För mig är det här ingen effort utan någonting som jag gjort sedan så lång tid att jag inte ens kommer ihåg, haha. Kom oxå ihåg att det inte enbart alkaliserar vattnet, det även ger struktur åt det som vattnet totalt har "tappat" på vägen genom rör, processer och filter, till ditt vattenglas. Att ge struktur åt vattnet innebär, helt enkelt, att man ger det nytt liv och någonting som gagnar kroppens celler istället för det motsatta.

Ett annat tips för ökad cellrejuvenation vad gäller alkalinitet, syre och mineraler är Cellfood. Det är en grym produkt jag rekommenderar alla. Lär mer om denna här http://rawfood.jetshop.se/
och gå in under Cellfood. Inspirerande läsning helt klart!