söndag 16 augusti 2009

Rawfood och Rejuvenation på Gotland ;-)


Vilken underbar helg och kväll!

Tom en rawfoodist som jag kan ta sig ett glas vin ibland och det är precis det jag gör just nu när jag skriver. Det händer inte speciellt ofta och ingenting jag mår bra av att dricka för mycket av;-) En mycket intressant notering jag har gjort det senaste året är att jag fått kraftiga känningar av smärta i öronen då jag druckit vin med Sulfater, varav en av gångerna fått öroninflammation. Visst kan man tycka si och så om orsakerna till detta, men flera studier har kopplat samman överkänslighet (allergi) mot sulfter och öroninflammation. Eftersom detta har hänt mig tre ggr det senaste året så kan jag bara dra slutsatsen att även jag är överkänslig mot sulfaterna. Även ekologiska viner innehåller till större del sulfater eftersom det används vid rengöring av kärlen, och resterna som blir kvar följer med i vinproduktionen. Framledes blir det enbart ekologiska och sulfatfria viner!! När jag får tag i några riktigt bra så lovar jag att lägga in bilder på dessa i bloggen!

Jag befinner mig nu på Gotland och stannar till på Tisdag. Det är otroligt lyxigt att få bo på en Herrgård alldeles ensam (fast med min pojkvän såklart). Jag gillar stora ytor, så där så att jag o Andreas måste använda mobiltelefonerna för att hitta varann, haha. Det är skillnad från en lägenhet i stan ;-) Om jag har tur, kanske min vision om att anordna ett Rawfood-retreat här nere, kan komma att bli verklighet. Håll tummarna...;-) Annars har jag spridit ut alla mina böcker om Rawfood och Nlp över det stora runda matsalsbordet i vardagsrummet, där jag håller min kreativitet och effektivitet, för att planera projekt för hösten, på högsta maximala nivå. Grönsaksjuicer i all ära, men här finns även färska kryddor i överflöd och vi äter sallader för ett helt fotbollslag, haha...Men det är sååå ljuvligt gott!! Jag varvar studerandet och planerandet med att absorbera sol och värme vid polen ;-)

Nu är det middag som väntar. Ha en ljuvlig kväll!
Namaste