måndag 17 augusti 2009

De Kreativa Vargatimmarna


GoMorron,

Det är lustigt det där, hur olika energier och miljöer kan påverka en. Ensamheten och lokaliseringen här på Gotland och Herrgården har faktiskt förvånat mig genom att jag All Of a Sudden sitter uppe redan nu (05.00) och jobbar.
För er som är morgonmänniskor vet precis vad jag pratar om. Att sitta uppe helt ensam - tidigt när ingen annan är vaken - ingenting som stör flödet av information som verkar passera uppifrån högre höjder rakt ner genom min penna och ner på papperet, i form av diverse krumelurer och tecken, känns förföriskt, och Mig förunnat ;-)

Jag ska tillägga att det inte är helt ovanligt att jag börjar se bilder framför mig så fort jag stänger ner ögonen på kvällen för att sova, med oerhört intressanta drömmar som följd. Igår kväll, för att ge ett exempel, kommer rutor med serieteckningar från olika håll och sätts i sitt sammanhang i mitten, fullt tydliga i färg, form och rörelse för att någonstans ge mig en logisk innebörd. Det ska tilläggas att jag är en oerhört visuell person som, förutom synen även använder känslorna, när jag bedömer saker och ting. Mao tar tag in information utifrån starkt genom min syn och känslor. Min visuella utveckling är stark och många gånger hinner jag skanna av en plats i detalj långt innan en annan person hunnit stänga bildörren bakom sig eller ens klivit över tröskeln in till ett jätterum ;-) 
Jag har alltid haft en stark intuition, som utvecklats än mer på senare tid. Jag har även kunnat analysera mina drömmar där jag får budskap mest hela tiden - DET är Häftigt! För det gäller att ställa smarta frågor innan man somnar för att kunna ta emot svar när man (för en gångs skull) inte är aktivt medveten och hindrar informationen från att komma till. 

Jag kan lugnt säga att en av döttrarna till Fru Stormvind har gjort sig tillkänna och förmodligen en av anledningarna till att jag sitter här just nu  - tack för det ;-) Det inger en känsla av energi och kraft, men även lugn och välbehag. Förutom henne är det bara vi...

Nu ska jag sätta mig och skriva ett nytt nyhetsbrev för september. Jag har så mycket nytt att dela med mig av, att allt inte lär ska få plats...Nåväl, se fram emot det senaste inom Rawfood, superfoods, hälsa, kraft, vitalitet mm inom kort ;-) Det är en häftig känsla när man jobbar med sina stora passioner! Jag har sedan länge hittat mitt kall och ser stora visioner för framtiden - Can't wait - Yes!!

The best way to make your dreams come true is to wake up.
Paul Valery 


A skillful man reads his dreams for self-knowledge, yet not the details but the quality.
Ralph Waldo Emerson


Have the Best Day Ever!!
Aloha,