onsdag 19 augusti 2009

Eden blev Ten...;-)


Snacka om Underbar dag!!

Solen skiner (åtminstone i Stockholm) och värmen håller fortfarande i sig...Det här är en sådan dag som har varit och är alldeles underlig. Sådär, ni vet, när allting inträffar precis som det ska och där dina tankar och önskningar matchas med universum, och bara radas upp enkelt mitt framför dig;-) Man undrar om det är på riktigt eller bara en dröm, haha

Jag har varit på Matdistriktet tidigare idag - en grön och ekologisk matoas mitt i stan - och shoppat och tagit en massa härliga bilder! Det är verkligen en av mina favoritbutiker! Jag ska försöka hinna med att ladda upp bilderna senare ikväll (...är just nu bara hemma och vänder ;-)). 

Ett exempel på dagens fenomen inträffade på min väg från Matdistriktet och hem, som är en skön promenad om 10-15 min beroende på hur snabbt du går. Mitt i gången slog mig en tanke om hur skönt det skulle vara med en Thaimassage, och bestämde mig genast för att slå slag i saken. Till detta hör att jag fick en väldans beslutsångest eftersom jag vanligtvis går till Edens Thaimassage då Ken som jobbar där är den bästa av massörer jag någonsin gått till! Problemet här var att stället ligger ca 20 min promenad hemifrån mig, till skillnad från det nya Thaimassage-stället som har öppnat i princip vägg i vägg med där jag bor. Att de dessutom har en öppningsrabatt på 100:- gjorde att jag till slut valde att gå till Ten Thaimassage istället. 
   När jag väl kommer in genom dörren så tro det eller ej, kommer Ken från Eden Thai och hälsar mig välkommen, då visar det sig att hon har slutat på det tidigare stället och numera jobbar med mig som granne, haha. Det kan bara betyda en sak; Mera massage!!

Här sitter jag på mitt nya ställe och väntar in en härlig massage som ska ta mig till sjunde himlen...(jag förstår att ni nu tänker på någonting helt annat när jag nämner sjunde himlen, och det finns faktiskt andra saker som kan ta mig dit, även om det är på ett annat sätt *asgarv*...

Ha den skönaste av kvällar!
Aloha