torsdag 15 oktober 2009

Superfoods för Maximalt Imunförsvar i Influensatider


Jag har fått många mail gällande vilka livsmedel och Superfoods som är de bästa nu i Influensatider och när det kommer till just Rawfood och Superfoods så är det så himla häftigt, just därför att de har såå sjukt kraftfulla egenskaper just när de kommer till att stärka immunförsvaret i influensatider som dessa. 
Själv fokuserar jag på att inta en green juice eller vetegräs shot per dag samt en literstor smoothie till frukost där jag varvar Bärsmoothie med acai, gojibär, camu camu, granatäpple etc...men Rå chokladsmoothie med hampa, maca och greens. Utan de skull
e säkert även jag ligga däckad i influensa. Istället känns förkylningar och influensa som en omöjlighet när man ser till att ge kroppen det den VERKLIGEN behöver!!! 

Några av mina favoriter till nyckelingredienser att stoppa ner i smoothien (...och det Dagligen) är följande:

* Rå Choklad -antioxidanter, magnesuim, järn, hjärtchakrat
* Maca -B-vitaminer, hormonbalans, energi och ökad sexlust ;-)
* Gojibär -protein, antioxidanter, vit-A, C, järn, ett av de näringstätaste superfoodsen tillsammans med choklad.
* Granatäpple -antioxidantbomb, C-vit, kalium, anti-inflammatoriska egenskaper
* Acai -antioxidanter, fleromättade fettsyror, polyfenoler, flavonoider
* Kokosnötolja -Grymt god och ger snabb energi, medellånga fettsyror som tas upp snabbt av kroppen, perfekt som hårinpackning och hudkräm.

Förutom ovanstående är det bra att kompletera med exempelvis Cellfood, som ger syre och ett brett spektra av mineraler. Droppa i vattenflaskan och drick under dagen - Perfetto!!!!