onsdag 7 oktober 2009

Rapsody in Psychology


Hello,

Alla ni som var på föreläsningen "Rapsody in Psychology" i Stockholm igår med Michael Södermalm blev förmodligen lika imponerad som jag. Med en sådan klarhet, entusiasm, glädje och crazyness, lyckades Michael leverera hans åsikter kring "Vad är skillnaden som gör Skillnaden". Varför Lyckas vissa och Inte andra?

För att dra en kort summering kring vad vi pratade om sammanfattar jag, enligt mig, det viktigaste i följande punkter:

1. Det sitter i Huvudet.

2. Det är viktigt att skapa "rätt tillstånd" - State som Anthony Robbins uttrycker det! Tillståndet avgör varje sekund hur du väljer att reagera inför olika möten och situationer i livet.

3. Gör ständigt "Bokslut" och Gå vidare...

4. 3 Viktiga frågor att regelbundet ställa sig är; "Vem är jag", "Vad vill jag", "Vad står jag för".

5. I likhet med NLP - "Det finns inga dåliga människor - bara dåliga tillstånd" - Alla människor agerar sitt bästa utifrån sin egen kunskap o erfarenhet i en angiven situation.

6. Hög din livskurva - försök att må lite bättre, göra någonting extra för din partner, ett extra leénde, öka din träningsdos, ät lite bättre - the list can Go on and Go on ;-)

7. Våga bryta mönster som inte fungerar och hitta andra strategier.

8. Vill du bli bra på någonting -"Fake it n'til U make it".

9. Fokusera på väsentligheter, det som är viktigt för Dig - Allt det som är Bra!

...Och Avslutningsvis...

"Det är Inte VAD som händer i livet som är det viktigaste, utan HUR jag väljer att reagera på det som händer som är viktigast".

För mer inspirerande information kolla in www.starkare.nu