söndag 15 november 2009

Sötpotatis till frukost ;-)


Nä, jag ska inte äta min frukost NU (11.39) däremot har jag druckit färstpressad juice på äpplen, celleri och gurka under morgonen och nu är det dax för LITE mer fast föda ;-) Idag är en sån där dag där jag känner för mest flytande mat för att låta kroppen få vila och detoxa lite extra. 

Jag har precis pressat sötpotatis som för övrigt är en stor favorit hos mig. Man kan äta de på alla sätt och vis och de är bara såååå goda. Till skillnad från "vanlig" potatis innehåller den betydligt mindre socker och har ett lägre GI (om du nu äter den hel) ingen stärkelse, och är dessutom loaded med vitaminer och då främst A-vitamin och Karotin som är superbra för imunförsvaret. 

Jag blandar den med Gmo-free Soyayoghurt (som jag äter någon gång ibland) och Ledins Green-mix - sen strör jag på lite krossade Cocoa nibs - Suveränt gott!!!! Så, nu bär det av till Centralbadet för sim och skrubb - TjoHoooo!!!

Ha den bästa dagen!
Aloha